کشتی کنتنری «مول کامفورت» در اقیانوس هند غرق شد
به گزارش حمید محوی به گزارش حمید محوی

 

سلاح های آمریکائی به مقصد نخواهد رسید!؟

                                


روزنامۀ تلویزیونی سوریه به زبان فرانسه(1) روز 20 ژوئن 2013، به نقل از سایت «پورت نیوز _ روسیه» گزارش داد که کشتی کنتنری «مول کامفورت» روز 17 ژوئن 2013 در آبهای اقیانوس هند در سواحل یمن از وسط شکاف برداشت و سپس به دو نیمه شد.
این کشتی باربری با طول 316 متر توسط شرکت ژاپنی میتسوبیشی ساخته شده بود و سال 2008 به آب انداخته شد.


روزنامه سوری به نقل از منابع روسیه، اعلام کرد که این کشتی باربری با 4500 کنتنر از سنگاپور به مقصد بندر عقبه در اردن در حرکت بوده است، و احتمالا به دلیل سنگینی بار و بدی هوا و شدت امواج دچار نقص فنی می شود. منابع روسی در عین حال اعلام کرده اند که این کنتنرها حاوی  سلاح ها و مهمات آمریکائی بوده و از انبارهای نظامی آمریکا در سنگاپور بارگیری شده بودند. این سلاح ها می بایستی مقدما به نظامیان آمریکا در اردن تحویل داده می شد و متعاقبا  به تروریست ها در سوریه منتقل می گردید.

لازم به یادآوری است که تحقیقا در هیچ یک سایت هائی که نگارنده برای کسب خبر مراجعه کرده است، از محتوای بار این کشتی چیزی گفته نشده است، بجز روزنامۀ سوریه. و به همین گونه در مورد مقصد کشتی نیز ابهاماتی وجود دارد، و مقصد را بعضا عربستان سعودی قید کرده اند.

همان روز اوّل حادثه، خدمه با قایق های نجات کشتی را ترک کردند.بخش جلوی کشتی توسط کشتی های یدک کش، نجات یافت ولی بخش پشت کشتی روز 27 ژوئن در اعماق  4000 متری اقیانوس هند غرق شد.




بهترین عکس برای روز جهانی خنده

1

  http://www.youtube.com/watch?v=jq0YA5C1Nng






July 3rd, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی